Scrapbooking jest moją pasją od wielu lat. Z ogromną przyjemnością i sercem projektuję i tworzę kolorowe albumiki, kartki, zaproszenia i inne papierowe drobiazgi. Będzie mi miło, gdy znajdziesz u mnie coś dla Siebie... Chętnie wykonam także prace na indywidualne zamówienie. Zapraszam do zakładki "Tu kupisz moje prace", gdzie znajdują się linki do mojego sklepu i galerii internetowych, zachęcam też do kontaktu mailowego (sklep@vairatka.pl).

piątek, 25 października 2013

Kopertówka dla oszczędnych - kursik

Hej!
Chciałabym Wam pokazać dzisiaj sposób, w jaki wykonuje kopertówki, czyli kartki w formie koperty, z kieszonką na życzenia, pieniążki lub bilet. A dlaczego dla oszczędnych?? Bo do wykonania jej potrzeba jedynie arkusz A4 papieru wizytówkowego oraz trochę papieru scrapowego - mogą być resztki i ścinki :)

Macie ochotę?? No to do roboty :)

Z arkusza papieru wizytówkowego odcinamy fragmenty jak na zdjęciu oraz bigujemy w zaznaczonym miejscu.



Te paseczki odcięte od fragmentu z prawej są po to, by kartka na życzenia jaka w ten sposób nam powstała zmieściła się do kieszonki. Ale paseczków nie wyrzucajcie!!! Przydadzą się za chwilę ;)

Odcięte trójkąty będziemy przyklejać po przeciwnej stronie - ale jeszcze chwilka!!



Najpierw podkleimy ich krawędzie boczne (od spodu rzecz jasna) wspomnianymi wyżej paseczkami - przecinamy je możliwie jak najwęziej, tak, by dało się je przykleić. U mnie mają ok. 3-4mm. Ja podklejam zazwyczaj dwie warstwy - w ten sposób uzyskujemy odrobinę przestrzeni wewnątrz kieszonki i łatwiej włożyć do niej kartkę z życzeniami :)



Przyklejamy trójkąty do bazy jak na zdjęciu wyżej (oczywiście klejem smarujemy tylko te wąskie paseczki) :)



Tak podklejony brzeg wygląda jak na poniższym zdjęciu:



Teraz mocuję wstążkę - ponieważ jestem bardzo oszczędna - przyklejam ją w dwóch odcinkach, mocując papierowa taśmą.



Czas na przygotowanie papieru scrapowego do obklejenia naszej kopertówki. Jak widzicie musiałam się ratować sztukowaniem, bo planowanego papieru miałam już tylko resztkę - dlatego tył kartki będzie "kombinowany" z innym fragmentem i taśmą washi. Duzy trójkąt podkleiłam papierową koronką, a wszystkie brzegi wytuszowałam Distressem.



Przyklejamy wszystkie części na swoim miejscu :)



A teraz - czas na ozdabianie, czyli hulaj dusza! Ja przykleiłam kilka kwiatków własnej produkcji, listków, kryształków, rameczkę, napis... Ale tu już oczywiście obowiązuje pełna dowolność, jak wiecie :P Kartkę na życzenia ozdabiam dodatkowo stempelkami w narożnikach.









Proste, prawda? :)

Zapraszam na bloga sklepowego Stonogi.pl gdzie znajdziecie wykaz użytych materiałów :)

Pozdrawiam serdecznie :)

11 komentarzy:

  1. Rewelacyjna kartka i suuuper kursik :) Bardzo jasno i przystępnie pokazane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super...a ja składałam cały papier 30x30...trąba :P

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny kursik, super alternatywa.
    może w końcu i ja jakąś stworzę

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny kurs! Chyba normanie zrobię takie kopertówki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tutorial. Idealny dla takich osób jak, które nie lubią upychać tony papieru w jedną kartkę :) Pewnie niedługo wykorzystam taki sposób tworzenia kopertówek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kurs ! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny kursik :) hmmm ... no i zaczynają mi chodzić po głowie kopertówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Doskonały kurs. Z miłą chęcią z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. like your art sooo much - an would love to be able to follow you via e-mail- there is a function on the blok that alloves that - I am here by accident - starting following you on Facebook, too
    lilian/denmark

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :)